Mogłoby się wydawać, że gwarancją dobrej podróży w terenie, jest auto z napędem 4×4. Jednak, czy samochód typu SUV, to dobry pomysł, jeśli udajemy się teren?

Dobry SUV i rozsądek!

Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy samochód jest stricte terenowy, czy jest lekkim SUV- em. Jeśli chodzi o płytę podłogową, to w terenówkach jest na zazwyczaj dodatkowo wzmocniona ramą. Jeśli SUV, nie jest przystosowany do jazdy terenowej, to powinniśmy wprowadzić kilka modernizacji. Należy jednak w tej kwestii zachować umiar, ponieważ auto klasy SUV, nigdy nie stanie się off-roadowych gigantem. Jeśli zachowamy umiar i wprowadzimy tylko lekkie zmiany, to jak najbardziej będziemy mogli używać tego pojazdu na bezdrożach.

Mitsubishi Outlander 2016Pierwszym krokiem do zadbania o bezpieczeństwo naszego SUV-a, na drogach terenowych, jest zabezpieczenie osłony silnika i skrzyni biegów. Jedyną wadą, wprowadzenia tego dodatkowego zabezpieczenia, jest to, że utrudniać to może jego serwisowanie. Drugim krokiem jest zwrócenie uwagi na opony. Najlepiej, aby nasze ogumienie było z serii AT, czyli szosowo- terenowe. Tutaj minusem jest dłuższa droga na mokrej nawierzchni asfaltu, zaś w terenie będziemy mogli swobodnie jeździć.

Jeśli chodzi o SUV-y, to najlepiej już przy jego zakupie, należy zastanowić się, gdzie będziemy nim jeździć. Czy tylko po terenie typowo miejskim, czy też w terenie off-road. Warto wtedy wybrać SUV, który już jest dopasowany do jazdy terenowej np. ma odpowiedni prześwit, dla lepszej amortyzacji, bądź posiada już seryjne osłony.

Typowa terenówka powinna posiadać m.in. ramę bądź konstrukcję samonośną, specyficzne ukształtowanie nadwozia i podwozia, zawieszenie niezależne, rozdział napędu między osiami, skrzynię redukcyjną, wsparcie elektroniki.
Jeżdżąc SUV-em po terenach off-road, należy uważać, nawet, gdy jest on przystosowany do tego typu dróg. Nie jeździmy po bezdrożach i leśnych drogach, gdzie widnieje zakaz wjazdu. Należy po prostu zachować zdrowy rozsądek.