Toyota RAV4 2010Japoński producent popularnego SUV-a ostrzega właścicieli o usterce, która może prowadzić do groźnych sytuacji. Właściciele modelu RAV4 powinni zgłosić się do serwisu Toyoty, by bezpłatnie naprawić problem. Na całym świecie dotyczy to 2 mln 800 tys. aut.

Akcja dotyczy modeli Toyoty RAV4 wyprodukowanych w Japonii w terminie od 26 czerwca 2005 roku do 20 listopada 2012 roku. Koncern przyznał, że te modele mogą zawierać kłopotliwe mocowania 3-punktowych pasów bezpieczeństwa dla pasażerów siedzących po bokach na tylnej kanapie.

Pas bezpieczeństwa biegnie za blisko metalowych elementów podstawy siedziska, co może prowadzić do jego przecięcia podczas wypadku. Uszkodzenie może wystąpić podczas kolizji z dużą prędkością i pod konkretnym kontem uderzenia. W ten sposób pasy nie spełniłyby swojej funkcji i nie stanowią właściwej ochrony pasażerów.

Toyota otrzymała informacje o dwóch wypadkach, do których doszło w USA oraz w Kanadzie. Za każdym razem pasy nie zadziałały poprawnie, choć nie jest do końca pewne, czy to właśnie złe mocowanie siedziska jest przyczyną obrażeń lub śmierci pasażerów.

Japoński producent na wszelki wypadek woli wezwać właścicieli SUV-a do swoich serwisów na całym świecie. Najwięcej tych samochodów jeździ po Ameryce Północnej. Sprawa dotyczy 1,3 mln zarejestrowanych tam RAV4. W Polsce do serwisów powinno trafić 15 tys. 98 modeli. Mechanicy mają nałożyć specjalne plastikowe nakładki na elementy mocowania siedziska, by zapobiec przecieraniu się pasa.