Volkswagen-Passat-AlltrackSamochody z zacięciem terenowym stają się coraz bardziej popularne. Nie dotyczy to tylko aut typu SUV, czy crossover, ale dosięgło także zwykłe rodzinne osobówki. Tym razem koncern Volkswagen wypuścił terenową wersję samochodu z nadwoziem w stylu kombi, czyli VW Passata.

Jakie właściwości terenowe kryje VW Passat Alltrack? W porównaniu z podobnymi zmodyfikowanymi wersjami innych pojazdów nie ma tu żadnych niespodzianek: podwyższony prześwit, osłony podwozia i elektroniczny tryb jazdy offroad. Przyjrzyjmy się mu bliżej.

W stosunku do osobowej wersji Passata do Alltracka dodano osłony i zmodyfikowano zderzaki oraz błotniki, by były bardziej odporne na uszkodzenia i zarysowania. Podwyższono nieco zawieszenie: prześwit wynosi obecnie skromne 165 mm. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 16 i 13 ,6 stopni, rampowy to 12,8 stopni. W podstawowej wersji Passat Alltrack posiada 17 calowe alufelgi, ale można wybrać także model z 18 i 19 calowymi obręczami.

Za terenowe właściwości odpowiada napęd AWD 4Motion, który automatycznie rozdziela moc na koła obu osi w zależności od warunków jazdy. Po włączeniu opcji trybu jazdy „Offroad” aktywują się nowe funkcje: asystent zjazdów i podjazdów, ABS dostosowany do jazdy w terenie, zmieniona charakterystyka pracy pedału gazu oraz układ EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego). VW został wyposażony w dobrze wszystkim znane sprzęgło Haldex piątej generacji.

VW Passat Alltrack posiada duży wybór, jeśli chodzi o jednostki napędowe. Jest on dostępny w wersji z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem 2.0 TSI o mocy 150 KM lub silniejszy – 220 KM. Do wyboru są także trzy turbodiesle 2.0 TDI o mocach 150 KM, 190 KM i 240 KM.

Premiera nowego Passata w marcu na moto targach w Genewie.