Jeep zaprezentował najnowszy model Jeep Renegade2.0 MultiJet, pod maską którego bije dwulitrowe serce MultiJet prosto od… Fiata. Co więcej samochód ten produkowany będzie właśnie w Italii, co ma ograniczyć koszty związane z przygotowaniem linii produkcyjnej.

Nowy Renegade dostępny jest w kilku różnych wersjach. Wersja podstawowa „Sport”, to samochód typowo miejsko-szosowy. Wyposażony jest on w napęd tylko jednej osi. Pozostałe są już samochodami 4×4 w dwóch wersjach: Jeep Activ Driver oraz bardziej zaawansowanej Jeep Activ Driver Low. Pierwsza z nich współpracuje z systemem Jeep Selec-Terrain. Ten wybiera jeden z czterech konfiguracji układu trakcji (Auto, Snow, Sand i Mud) w zależności od rodzaju nawierzchni. W bardziej zaawansowanym systemie dodatkowo istnieje jeszcze tryb Rock oraz blokada tylnego mechanizmu różnicowego i układ kontroli zjazdu ze wzniesienia.

Jeep Renegade 2.0 MultiJet

Pod maską tej wersji Renegade’a bije czterocylindrowy silnik wysokoprężny MultiJet II o pojemności 2 litrów. Generuje on moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. W połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów pozwala on autu rozpędzić się do 182 km/h, a setkę osiąga w 9,5 s. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa w trybie miejskim wynosi 8 l/100 km.

Niestety Jeep Renegade 2.0 MultiJet kosztuje znacznie więcej niż podstawowa jego wersja z silnikiem 1,6-litrowym. Podczas gdy na zakup tej najtańszej wersji wyłożyć trzeba 69 900 zł MultiJet to już wydatek 110 700 zł.