Defender Sixty8 Startech

Land Rover Defender Sixty8 Startech

Ku wielkiemu niezadowoleniu fanów samochodów terenowych brytyjski koncern wydał jakiś czas temu komunikat, że zamyka produkcję pojazdu marki Land Rover Defender. Od tego czasu zainteresowanie tym autem 4×4 wzrosło o kilkadziesiąt procent, a firmy tuningowe prześcigają się w tworzeniu coraz to nowych przeróbek kultowej terenówki.

Land Rover Defender jest produkowany bez większych zmian konstrukcyjnych od 1983 roku. Od tego czasu na rynku motoryzacyjnym pojawiły się trzy generacje tego modelu. W standardowej wersji znajdziemy silnik Forda o pojemności 2,4 l i mocy 122 KM. Defender to kultowy samochód, którym poruszali się podróżnicy na całym świecie, także filmowym. To słynny pojazd Indiany Jonesa i Lary Croft.

Przedłużono produkcję

Decyzja o wycofaniu Defendera z produkcji była podyktowana tym, iż auto ze względu na konstrukcję było niebezpieczne dla ruchu drogowego oraz nie spełniało ekologicznych norm o niskiej emisji spalin. Przeróbki i dostosowanie pojazdu do przepisów było by mało opłacalne. Ostatni pojazd miał zjechać z taśmy pod koniec tego roku, ale wiemy, że tak się nie stanie. W ostatnim czasie sprzedaż tego modelu wzrosła o 40 proc. w Europie, a w samej Wielkiej Brytanii o 25 proc. Na świecie sprzedano 29 proc. więcej tych pojazdów niż poprzednio. W związku z takim zainteresowaniem koncern zapowiedział, że przedłuży produkcję do końca stycznia 2016 roku. Czy to tylko chwyt marketingowy, a termin znów będzie przekładany? Trudno powiedzieć, ale prawdopodobnie to ostatnia szansa, by nabyć nowego Defendera.

Nie nowy, ale odnowiony

Defender Chelsea Truck Co

Land Rover Defender Chelsea Truck Co

Decyzja o wycofaniu Land Rovera Defendera z produkcji sprawiła, że tunerzy zaczęli modyfikować ten pojazd, by dostarczyć fanom motoryzacji coś nowego. Niemiecki Startech wprowadził kilka przeróbek w wyglądzie pojazdu, tworząc Defendera Sixty8. Bazą był przedłużony Defender 110 Station Wagon. Auto pomalowano grafitowym lakierem, pozostawiając czarny grill i lusterka. Na koła założono 18-calowe felgi terenowe i nowe koła. Silnik to tylko jednostka turbodiesel o pojemności 2,2 l o mocy 122 KM. Wewnątrz luksusowe obicia, nakładki na pedała, nowe audio Alpine i kamerki cofania. Nad nowym designem popracował także brytyjski tuner Chelsea Truck Co, który nadał Defenderowi bardziej agresywny wygląd i wyposażając w akcesoria takie jak: klima, podgrzewane fotele i szyby oraz dotykowy ekran. Pod maską ten sam silnik, a koła to tylko 16-cali.

Defender Flying Huntsman 6x6

Land Rover Defender Flying Huntsman 6×6

W zupełnie inną stronę poszli brytyjscy mechanicy z Kahn Design. Projekt Flying Huntsman 6×6 został zainspirowany sześciokołowym modelem Mercedesa G 63 AMG 6×6. Zmodyfikowany Defender również otrzymał trzecią oś i potężną moc. Zasila go jednostka V8 o niewyobrażalnej pojemności 6,2 litra i potężnej mocy 430 KM. Zmodyfikowany Defender 6×6 ma być równie silny i zdolny w terenie co jego pierwowzór. W kabinie rzucają się w oczy czerwone obicia tapicerki z motywami w kratę. Trzeba przyznać, że nawet po zaprzestaniu produkcji Land Rovera Defendera odpowiednie firmy zadbają o przedłużenie jego żywota.