RAMAmerykański koncern Dodge produkuje m.in. serię pickupów RAM. W Stanach to najpopularniejsze półcieżarówki zaraz obok Forda i Chevroleta. Sprawdźmy w co został wyposażony nowy Dodge Ram Rebel 1500 i za co uwielbiają go Amerykanie.

Off-roadowe tereny stają się poligonem walki o klienta, szczególnie wśród chętnie wybieranych przez Amerykanów pickupów. Niedawno pojawił się ulepszony Hennessey VelociRaptor od Forda, a teraz Dodge wypuszcza podrasowaną wersję RAM Rebel 1500.

Na pierwszy rzut oka Rebel z 2015 roku różni się od wersji seryjnej Ram. Projektanci zrezygnowali z charakterystycznego dla samochodów Dodge’a grilla podzielonego krzyżem na cztery kratki. Zamiast tego, tak jak w Hennessey, w centrum umieszczono duży napis marki, pozbyto się zatem oznaczeń Dodge’a. Zderzak przedni wyposażono w proszkowo malowane, aluminiowe płyty, haki holownicze oraz światła przeciwmgielne LED, a na masce wycięto podwójne snorkele. Nadwozie jest dostępne w 9 wersjach kolorystycznych, ale zderzaki i nadkola zawsze pozostają czarne.

Ram, jak na pretendenta na króla bezdroży, został wyposażony w potężne 17-calowe obręcze, na które nałożono 33-calowe opony A/T Toyo Open Country. Rebela napędzają dwie jednostki do wyboru: 6-cylindrowy Pentastar z 305 KM o pojemności 3,6 l lub HEMI V-8 o rozrzutnej pojemności 5.7 l i mocy równej 395 KM. Wersja o pojemności 3,6 l będzie dostępna tylko z napędem na jedną oś. Zawieszenie wyższe o 25 mm od wersji seryjnej pozwala na jazdę w trudniejszych warunkach, a jeden z największych fabrycznych prześwitów ma 270 mm.

RAM Rebel pojawi się na amerykańskim rynku w lecie 2015 r. Cena na razie nie jest znana.