S-AWDDawno, dawno temu producent samochodów znany pod marką Subaru postanowił wypuścić na rynek samochód osobowy z napędem na cztery koła. Było to 43 lata temu i 14 milionów modeli 4×4 wcześniej. Subaru Leone, które powstało w 1972 roku, było pierwszym pojazdem z napędem S-AWD.

Do dziś układ napędowy stworzony przez japoński koncern jest uważany za wyjątkowo bezpieczny i wygodny. Przede wszystkim napęd Symmetrical All Whell Drive (lub Subaru AWD, jak niektórzy rozwijają skrót A-AWD) cechuje się przede wszystkim prostotą rozwiązania. W 1972 roku na rynek wyjechał Subaru Leone w wersji kombi, który posiadał napęd na obie osie i był pierwszym samochodem osobowym produkowanym na masową skalę z napędem 4×4. W pierwszej wersji auto posiadało napęd na przednią oś, a tylna dołączana była mechanicznie bez mechanizmu różnicowego. Kilka lat później model Subaru doposażono w skrzynię redukcyjną oraz wielotarczowe sprzęgło wiskotyczne. Przekładnia jest w tym przypadku zanurzona w gęstej kąpieli olejowej. Sprzęgło wiskotyczne to proste i funkcjonalne rozwiązanie, które razem z centralnym dyferencjałem zapewnia rozdział mocy na obie osie w stosunku 50:50. W nowszych modelach Subaru zastosowano system elektronicznie sterowanych blokad mostów, czyli tzw. VDSC.

Japonskie samochody słyną z jeszcze jednego rozwiązania, które wyróżnia markę Subaru spośród innych. To silnik w układzie boxer, czyli jednostka napędowa montowana poprzecznie z przodu. Takie rozwiązanie wykorzystuje obecnie także Porsche. Do chwili obecnej wyprodukowano 15 milionów takich jednostek napędowych. Silnik w ukladzie boxer oraz symetryczny napęd obu osi zapewniają niezwykłe właściwości samochodów marki Suabru. Silnik, skrzynia biegów oraz wał napędowy umieszczone wzdłuż osi pojazdu zapewniają wyważenie pojazdu, co przekłada się na bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów przy dużej prędkości oraz wiele innych cech prowadzenia samochodu.