Snorkel jest zewnętrznym wlotem do silnika. Element ten jest niezbędny, gdy właściciel auta chce wyruszyć w warunki terenowe. Ochrona silnika, to najważniejszy cel snorkela. Chroni przed: wodą, piaskiem, kurzem. Zagrożenia te są możliwe przy praktycznie każdej terenowej przejażdżce.

Cenowo przedstawia się następująco:

  • Nissan Patrol Y61 3.0, cena: około 1600zł (Safari Snorkel, AirTec TJM),
  • Jeep Wrangler JK, cena: 1600zł (AirTec TJM), 1940zł (Safari Snorkel).

Oczywiście są to tylko przykłady.

Jak zamontować snorkel?

Na zamontowanie tego elementu, musisz poświęcić kilka godzin, lecz jest to zależne bezpośrednio od modelu samochodu. Czy warto to w ogóle robić? Tego możesz dowiedzieć się chociażby z artykułu porady na blogu Janpol4x4.pl.

Zakup snorkela to koszt ok. 400-900 złotych, przy czym jeśli zakładamy go w zakładzie w którym wcześniej go kupiliśmy, to możliwe, iż dostaniemy jakiś rabat.

Proces montowania jest następujący: w błotniku wykonuję się kilka otworów na śruby mocujące, trzeba również wywiercić jedną większą dziurę, która będzie wpompowywała powietrze. Jest jeszcze jeden szczegół- obudowa filtra. Jeśli jest dopasowana do naszego modelu, to nie trzeba jej modyfikować.

Wylot snorkela – do przodu, czy do tyłu?

Snorkel dostosowany jest do montowania do przodem, ponieważ najlepiej się sprawdza przy codziennej jeździe. Jednak fani motoryzacji, którzy używają tego elementu, rekomendują montowanie go od tyłu, jeśli jeździmy terenami błotnymi itp. Wówczas błoto, które mogłoby się dostać do środka będzie wypompowywane.